З життя
Чи штучно зачата дитина має душу і чи можна її так зачинати? Друк

Детальніше...Чи має таку ж душу, як і усі інші діти, дитина, зачата штучно? Чи є гріхом народження такої дитини? Чи можна таку дитину хрестити? Ці та подібні питання можна почути у християнському середовищі.

Щодо методів штучного зачаття або допоміжних репродуктивних технологій (ДРТ) в християнському суспільстві нерідко побутує одна з двох протилежних по суті думок: 1) народження дитини – благо, тому методи штучного зачаття попри свою «штучність» ведуть до доброї мети, а, отже, є оправданими; 2) Церква різко забороняє все, що штучне в дітородженні, тому всі методи штучного зачаття є гріховними. Насправді ні перша, ні друга позиція не відображає морального вчення Церкви у цьому питанні. Так, дійсно, народження дитини є благом, але замало лише благої мети, аби вчинок людини назвати благом. Іншими словами, залишається абсолютно чинним принцип «Мета не оправдовує засобів». З іншого боку, не є правдою те, що християнство відкидає цінність людського технічного і біомедичного прогресу, тому все штучне, що творить людина, вважає морально злим. Правда у тому, що Церква з трепетом і благоговінням ставиться до кожного людського життя на всіх його етапах, а тому радикально протистоїть різним маніпуляціям, пов’язаним з  життям людини. Так-от, чи є ДРТ одним із видів маніпуляції людським життям на його перших етапах, чи є радше терапією неплідності? Чи всі методи штучного зачаття заслуговують на одну і ту ж моральну оцінку?


Рейтинг статті

( 0 голосів )
 
Вбивство дитини у лоні: замасковане зло та вседозволеність в уяві Друк

Детальніше...У сучасності мабуть частіше, ніж в інші епохи люди схильні підмінювати одні поняття іншими або ж вживати евфемізми. У площині моралі це означає спробу підмінити морально добре морально неприйнятним. Перше усувається другим, тобто морально добре стає заміненим морально неприйнятним, яке замасковується під «добро» або бодай «нейтралітет». Прикладом такого маскування є вираз «переривання вагітності», який нерідко зумисне використовують на позначення аборту. Слово «аборт» (від лат. aboriorпомерти до народження) не звучить так нейтрально як «переривання вагітності». А ще менш нейтрально звучить «вбивство в лоні» – вираз, який настільки вражає слух сучасної людини, що вона не бажає його чути. Але правда залишається одною: зумисне переривання вагітності = аборт = вбивство ненародженої дитини. А й саме слово «дитина» у випадку ненароджених майже не вживається. Ненароджених дітей називають зазвичай більш «нейтральними» словами: «зигота», «ембріон», «плід». Такі слова не викликають тих же емоцій, що «ненароджена дитина» чи «ненароджена людина». Але правда знову ж таки залишається одною: зигота, ембріон, плід людського роду = ненароджена дитина = ненароджена людина.


Рейтинг статті

( 1 голос )
 
Сертифікатний курс семінарів "Психічне здоров'я в організації". "Будь зміною, яку ти хочеш бачити в своїй команді!" Друк

Детальніше...Ми працюємо третину нашого часу. Психічне здоров'я має вплив на нашу працю та стосунки. Якість стосунків та атмосфери на робочому місці впливає на наше психічне здоров'я та якість життя в цілому. Програма покликана на те, щоб надати можливість небайдужим менеджерам організацій отримати знання та навички щодо питання психічного здоров'я на робочому місці, що можуть позитивно впливати на продуктивність організації в цілому та допомогти підтримати психологічну життєстійкість середнього бізнесу в Україні. Дана програма створена у відповідності до сучасних тенденцій і ставить собі за ціль сприяти втіленню ефективних науково-обґрунтованих підходів у даній сфері в Україні. Містить інструменти турботи про себе, при взаємодії один на один, та організаційні системні стратегії та втручання.

Спікери програми «Психічне здоров’я в організаціях» - одні з найкращих фахівців в Україні, практики з великим досвідом.

Програма «Психічне здоров’я в організаціях» – це неймовірна динаміка навчання, діалогу, дискусії та занурення в нетрі як своєї душі, так і душ професійних команд в яких ми працюємо.

Програма «Психічне здоров’я в організаціях» – це ефективне, для керівника і колег, поєднання трьох вимірів: психології, духовності і менеджменту, в центрі яких стоїть людина.

Програма «Психічне здоров’я в організаціях» – це міріада професійних і життєвих досвідів та щирих свідчень людей з різних контекстів, які самі шукають шляхи здорового особистого і командного зростання, а також допомагають іншим вибудувати власне бачення ментального здоров’я в організаціях.

Детальніше з програмою «Психічне здоров’я в організаціях» можна ознайомитись тут:

http://ipz.org.ua/navchanya/psykhichne-zdorovya-v-orhanizatsiyi/

Tеги:

Рейтинг статті

( 1 голос )
 
Пренатальна діагностика: благо чи вирок? Друк

Детальніше...Якось мала нагоду в мережі Інтернету переглядати два рекламні ролики про пренатальну діагностику. Основний посил цих відео полягав у тому, що різні хвороби потрібно чимшвидше діагностувати у пренатальному періоді задля того, щоб можна було «легше» вирішити «проблему», якщо така трапиться. Не говорилося відверто про спосіб «вирішення проблеми», зате лікар-промовець одного з роликів, «випадково» назвавши дитину до народження «дитиною», відразу виправила себе, уточнюючи, що мова йшла про «плід», а не про «дитину». У відео також стверджувалося про нешкідливість діагностики, достовірність інформації, наданої лікарями-спеціалістами про стан здоров’я «плоду», та про потребу людей дбати про здорове потомство.


Рейтинг статті

( 0 голосів )
 
Покращення людини, добрі і недобрі гени Друк

Детальніше...Від часу о. Грегора Йоганна Менделя (1822-1884 рр.) і до нині не спадає інтерес до питання генетичної спадковості. Однак якщо о. Мендель прослідкував закони спадковості тих чи інших ознак від одного покоління до іншого, виявляючи тяглість генетичної даності, то сьогодні ми здатні втручатися у цю генетичну даність. У генетичну даність рослин, тварин і людей. Ми покращуємо існуючі і виводимо нові види рослин і тварин, і це зазвичай сприяє сільськогосподарському та економічному розвитку. Звісно, існують загрози такого покращення і «творення» (виведення, до прикладу, якихось небезпечних видів тварин), однак найбільше моральних питань виникають з намаганнями покращувати людину. Де межі втручання людини у геном іншої людини? Де є генна терапія, а де генна дискримінація?


Рейтинг статті

( 1 голос )
 
<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>

Сторінка 1 з 34