Наскільки компетентна НАН України у питанні походження Всесвіту і людини? Друк

b_300_0_16777215_0___images_stories_zzytta_copy_of__1.jpg Нещодавно мені потрапив до рук ось цей документ. Прочитавши його зі здивуванням, я поставив собі цілий ряд запитань, якими хочу також поділитися і з шановними читачами. По-перше, у цьому документі НАН нічого не говорить про те, які наукові дослідження вона ініціювала й провела, аби не з чужих вуст, а власними науковими силами підтвердити наукову спроможність теорії еволюції Дарвіна? Тим більше, що самі шановані академіки НАН визнають, що «Полеміка щодо основних проблем еволюційного вчення триває і в сучасній науці». Мабуть, ця полеміка небезпідставна?

     Це тим більше дивує, бо в тому ж таки 2009 році в Києві з нагоди 200-річчя Ч. Дарвіна відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Світоглядний вибір і майбутнє науки та освіти в ХХІ столітті» (31.05 – 01.06.2009), на якій за принципом Римського права: «Нехай буде вислухана й інша сторона!» були виголошені доповіді як прихильників, так і противників еволюційного вчення – з відповідним науковим обґрунтуванням. Серед організаторів Конференції (поряд з Товариством «Знання» України, Інститутом проблем походження і розвитку Всесвіту і життя, Національним НДІ українознавства) було й Відділення загальної біології НАН України. В офіційних документах, які передували Конференції говорилося про «нову наукову та фактологічну інформацію про походження людини і світу», яка «досі відсутня в підручниках, але має значне наукове значення та важлива для формування світогляду молодого покоління і розбудови більш ефективної наукової та освітньої парадигми» (1).


Резолюція згаданої Конференції говорить про світоглядний вибір та в пункті 5 постановляє «Просити міністерство науки і освіти України:

- Увійти з клопотанням до Верховної Ради України за погодженням з Кабінетом Міністрів України щодо включення конституційного положення про свободу світогляду (Ст. 35) до Закону У країни «Про освіту», що гарантуватиме право громадянам на вільний вибір тої чи іншої світоглядної системи й керуватись нею у власному суспільному житті.

- Вивчити питання щодо введення в 2010-2011 навчальному році до системи середньої шкільної освіти України в рамках курсу «Християнська етика» в якості експерименту викладання курсів природознавства та суспільствознавства з позицій християнського світогляду: «Історія Землі: креаціоністська та направленої еволюції гіпотези», «Основи концепції креаціонізму», «Розумний задум у природі», «Раціональна спроектованість природи», «Природознавство з позицій теїстичного світогляду», «Світоглядні підвалини суспільствознавства» тощо. … Сприяти введенню вищеназваних або подібних курсів на факультативній основі в 2010-2011 навчальному році також в систему вищої освіти України». (2)

Чим же ж зумовлений такий різкий розворот НАН України (документ датовано 3.07.2009) в бік викладання еволюції? Тільки тим, що ПАРЄ, перебуваючи в руслі загального курсу Європейського союзу на дехристиянізацію, прийняла резолюцію № 1580 (2007) «Небезпека креаціонізму для освіти», а Україна хоче приподобатись Європі з надією, що її туди колись приймуть?(3) Чи тим, що академіки НАН отримали марксистську, матеріалістичну освіту, яка сформувала їм таку «світоглядну матрицю», що не сприймає жодних інших даних, які у цю матрицю не вписуються? Де ж гарантоване Конституцією України право на вільний вибір світогляду (Ст. 35), якщо левову частку світогляду формує система освіти та змісти, які у ній викладаються? І чому Міжакадемічній групі з міжнародних проблем (IAP) та ПАРЄ знадобилася така резолюція? Чи не скидається це на панічний «порятунок корабля, що тоне» – парламентськими й політичними засобами, тому що наукових аргументів, які би втримали теорію еволюції «на плаву», немає?

Й на останок ще одне: чи академік Борис Євгенович Патон, який має безсумнівні досягнення в галузі зварювання металів, конструюванні напрочуд якісних магістральних трубопроводів та використання електрозварювання в умовах відкритого космосу, вважає себе достатньо компетентним також і в питаннях походження всесвіту і людини, аби ставити свій підпис під такою політично вмотивованою й науково необґрунтованою Постановою Загальних зборів НАН України й тим самим брати на себе відповідальність за її зміст?

Петро Гусак

доктор філософії

Український Католицький Університет




(1) Верховна Рада України. Комітет з питань науки і освіти. Лист № 04-22/9-575 від 21.04.2009 до Міністра освіти і науки України Вакарчука І.О.// Світоглядні читання з нагоди 200-річчя Ч. Дарвіна. Збірник наукових праць та матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції «Світоглядний вибір і майбутнє науки та освіти в ХХІ столітті». – Четверта хвиля: Київ, 2010. – С. 9-10

(2) Резолюція Міжнародної науково-практичної конференції «Світоглядний вибір і майбутнє науки та освіти в ХХІ столітті».// Світоглядні читання з нагоди 200-річчя Ч. Дарвіна. Збірник наукових праць та матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції «Світоглядний вибір і майбутнє науки та освіти в ХХІ столітті». – Четверта хвиля: Київ, 2010. – С. 12-13.

(3) Про те, чи Україні взагалі варто туди вступати, див. іншу мою публікацію: Європейський союз: вперед до імперії? - http://xic.com.ua/z-zhyttja/21-problema/137-jevropejskyj-sojuz-vpered-do-imperiji .


Рейтинг статті

( 3 голосів )
Теги:     проблема      наука
( 5319 переглядів )
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити