Добре діло християнина – Боже діло Друк

Фото Тараса Гринчишина
Фото Тараса Гринчишина
На образ Бога, свого Творця, людина завжди повинна бути зайнята ділом. Людину спонукує до дії не тільки внутрішня потреба, а й Божа воля. Людське діло є наче розквіт діла Бога. Діла вимагають від людини зусиль, прийняття зобов’язань, вибору. Воля Бога постає перед людською свободою конкретно у вигляді Закону, який є понад людиною і зобов’язує її до послуху. Людина мусить працювати, щоб володіти землею і панувати над нею (Бут. 1, 28).

Праця дає можливість людині існувати (Бут. 3, 14), але повністю релігійна суть праці відкривається у культі: найпрекрасніше діло Ізраїля – Храм – споруджений на славу Божу. Існує небезпека, що люди відвернуться від мети у своїх ділах – поклоняючись ділам рук своїх, перетворять їх у безголосих ідолів (1 Кор. 12, 2). Закон своїми заповідями служить для застереження людських діл від такого роду спотворення. Діла, приписані Законом Божим, призначені для досягнення Царства Божого. «Отець Мій творить аж по сю пору, то ж і Я творю» (Йо. 5, 17). Цими словами Ісус підкреслює тотожність дій Сина і Отця, бо діло Отця – у повноті діл Сина. У зв’язку з тим, що справи людини мають бути виконані подібно до діла Божого, тепер достатньо бачити Ісуса, щоб навчитися діяти за волею Отця.


Коли Ісус Христос прийшов у грішний світ, Він вилив світло також на діла людські. Народившись і проживаючи серед людей, Христос відкрив людям справжній зміст їх існування. Для єднання з Христом не достатньо лише «добрих діл». (див.: Еф. 5, 6-14). Діло віруючого наповнюється змістом лише тоді, коли узгоджується з ділами Ісуса Христа; через Духа Святого християнам дано виконувати новий Закон – Закон любові – і сприяти творенню Тіла Христового – Церкви. Ісус вимагав виконання «добрих діл» з чистими намірами (Мт. 5, 16). На питання юдеїв, що їм робити, щоб «творити діла Божі», Ісус відповів: «Діло Боже – вірувати в Того, кого Він послав» (Йо. 6, 28). Не діла є джерелом спасіння. Єдиним джерелом спасіння є хресна смерть Ісуса і прийнята у вірі благодать.


Апостол Яків (Як. 2, 14-26), як і апостол Павло (Еф. 2, 10), наполягав на тому, що хоч діла не є джерелом спасіння, вони все-таки є необхідним засобом вияву віри. Існують «діла віри», які є плодом Духа (Гал. 5, 22). До виконання заповіді любові, в якій міститься весь Закон (Гал. 5, 14), зводяться усі діла віри, які протиставлено усій масі злих діл (Гал. 5, 19). Такими є «діло ... віри, труд ... любові» (1 Сол. 1, 3). Ісус учив берегти свій світильник запаленим (Мт. 25. 1-13) і помножувати таланти (Мт. 25. 14-30).


Діло любові не завершилося турботою про окремих людей. Воно сягає далі, будучи частиною великого діла Христового, що походить з вічності, ‑ творення Його Тіла, яким є Церква. «Бо ми Його створіння, створені у Христі Ісусі для добрих діл, які Бог уже наперед був приготував, щоб ми їх чинили» (Еф. 2, 10). Це таємниця сприяння людини в ділах Бога, котрий звершує все у всіх і надає діянню людини гідності і вічного значення (1 Кор.1, 9; Рим. 14, 20). У цій новій перспективі небесна нагорода може мати зв’язок із земними ділами людини. «Блаженні мертві, що в Господі вмирають», бо «діла їхні слідують за ними» (Од. 14, 13).

Витяги із Словника Біблійного Богослов’я. Під ред. Ксав’є Леон-Дюфура та інших. Перек. З фран. – Львів: Місіонер, 1996. – С. 235.


Рейтинг статті

( 2 голосів )
Теги:     бізнес      №1      Біблія
( 4603 переглядів )
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити