• Світ економіки

    Світ економіки

    Коли не Господь збудує дім, даремно будівничі трудились. (Псалом 126, 1)
  • Світ політики

    Світ політики

    Господь – суддя наш, Господь – наш законодавець, Господь – цар наш, він спасе нас. (Книга Ісаї 33, 22)
  • Світ довкілля

    Світ довкілля

    З величі та краси створінь через уподібнення можна дійти до пізнання Творця їх. (Книга Мудрості 13, 5)  
  • Світ культури

    Світ культури

    Без мене ж ви нічого чинити не можете. (Євангеліє від Йоана 15, 5)  
  • Світ мистецтва

    Світ мистецтва

    Невидиме ж Його, після створення світу, роздумуванням над творами, стає видиме: Його вічна сила і божество. (Послання до Римлян 1, 20)
  • Світ богослов'я

    Світ богослов'я

    Будьте досконалі, як Отець ваш небесний досконалий. (Євангеліє від Матея 5, 48)  
Чи людське життя - особове + тваринне? Друк


Детальніше...У цій статті я розглядатиму дві версії теорії еволюції, які ще донині поширені у християнських середовищах і важаються наче б то сумісними з вірою в Творця. Починаючи від 1950-х років ХХ століття, на які припадає австрійський період творчості (викладання в Інсбруку, 1949-1964) німецького богослова, єзуїта Карла Ранера (1904 – 1984), в католицьких наукових колах поширюється теорія еволюції людського тіла, яка стверджує, що людське тіло є продуктом біологічної еволюції гаданих тваринних предків, а розумна людська душа є результатом безпосереднього Божого творчого акту. Таким чином, ця теорія визнає тільки одну фундаментальну відмінність – між біологічним та духовним буттям. В біологічній же сфері вона стверджує міжвидову еволюцію аж до виникнення «людського» тіла (яке ще не одушевлене безсмертною душею). І саме Карл Ранер був основним ідеологом цієї версії теорії еволюції [1]. Власне її «потвердив» (а принаймні – не спростував) блаженний Папа Іван Павло ІІ у своєму листі до Папської Академії Наук від 22.10.1996 року.


Рейтинг статті

( 5 голосів )
 
Громадянська позиція і дія: християнське бачення Друк

Детальніше...Християнство – релігія дії. Починаючи від дієвої любові до ближніх, через дієве прийняття оправдання в Христі і до активної проповіді Євангелії усім народам та перетворення світу, Християнство – суцільна і постійна дія.


«Оскільки держава – це щось складеного, подібно до іншого цілого, яке складається з частин, то ясно, що нам потрібно спитати, хто такий громадянин держави. Бо ж держава являє собою множину громадян. Тому потрібно замислитись, кого можна означати як громадянина, і хто є громадянином. ... Громадянин же визначається найвищою мірою не через щось інше, як тільки – через його участь в суддівських рішеннях і у владі. ... Бо того, хто може брати участь в дорадчому чи законодавчому уряді, ми називаємо громадянином держави, а державу – множиною таких громадян, яка вистачає для самодостатності життя...» [1].

Арістотелівське визначеня громадянина (оскільки воно сутнісне), увійшло у соціальне вчення Католицької Церкви, яка теж дефініює громадянина через його участь у суспільному житті. Візьмім до уваги цей текст з Компендіуму соціальної доктрини Церкви: «Характерний наслідок реалізації принципу субсидіарності – участь, суть якої проявляється у низці різних видів діяльності, завдяки якій громадянин, окремо чи спільно з іншими, безпосередньо чи через власних представників, робить внесок у культурне, економічне, соціальне і політичне життя громадянського суспільства, до якого він належить. Участь – обов’язок, який кожен повинен виконувати свідомо, відповідально і задля спільного блага.


Рейтинг статті

( 6 голосів )
 
<< Початок < Попередня 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Наступна > Кінець >>

Сторінка 25 з 34
  • Біблія про
  • Передання про
  • Церква про
  • З життя
  • З історії думки
  • З історії духу

Від П'ятидесятниці до Зіслання Святого Духа. Старозавітні тексти в Діяннях 2,1-47

News image

В другій главі Діянь Апостолів читаємо про Зіслання Святого Духа на апостолів, яке відбувається в день юдейського свята П’ятидесятниці (Ді 2,1-13). Далі йдеться про те, як Петро виголошує свою першу проповідь (Ді 2,14-41), пояснюючи присутнім зміст того, що відбулося та цитуючи Старозавітні тексти. На завершення другої глави маємо розповідь про ...

Коментарі

детальніше...

Духовна досконалість у вченні Григорія Великого

News image

Від початку існування Церква провадить вірних дорогою духовного вдосконалення, навчаючи у чому полягає це вдосконалення і як його осягнути. Безсумнівно, правдивими майстрами у вказуванні тієї дороги у перших віках християнства були Отці Церкви, наука яких залишається незмінно актуальною[1], а їхні здобутки і погляди у цій галузі належать до скарбниці богослов’я ...

Коментарі

детальніше...

Священики сотвореного всесвіту

News image

Людина пізнала вершини і глибини нашої планети Земля, навчилася прогнозувати землетруси, все більше пізнає історію становлення життя на Землі. Здається, немає жодного місця, де б ще хоч раз не ступала нога людини. Вийшовши з лона природи, ми за блискавичний, за геологічними мірками, термін зуміли підпорядкувати собі більшу частину її володінь. ...

Коментарі

детальніше...

Війна! Страждання! Статеве насильство! ... Аборт?!

News image

«Страждання перестають бути такими в той момент, коли вони набувають значення», – писав Віктор Франкл. Якщо не знати біографію автора цих слів, то можна подумати, що цитовані рядки – це в кращому випадку неправда, а в гіршому маніпуляція. Однак Віктор Франкл – не та людина, яка не має права говорити ...

Коментарі

детальніше...

Що за лаштунками різдвяної містерії?

News image

Образ та богослов'яПразник Різдва Христового – це святкування поєднання божественного і людського, початку нового сотворіння і повернення втраченого раю для заблуканих овець, як говорять Отці Церкви. Бог, непізнаваний, незбагненний, завжди сущий, стає людиною, зачинається в лоні земної жінки і народжується в темряві печери, щоб принести людині спасіння (пор. Ів. 3,16; Фил. ...

Коментарі

детальніше...

Чому воскрес Ісус Христос?

News image

Людям із раціональним типом мислення інколи важко стати віруючими через несприйняття, на перший погляд, ірраціонального в будь-якій релігії, зокрема християнстві. Часто доводиться чути щось на зразок того, що краще покладатися на розум, ніж на почуття чи емоції, розуміючи під останніми саме сферу релігії. Більшість релігійних постулатів справді не можна перевірити ...

Коментарі

детальніше...

Інтерв’ю

Останні публікації